Twitter filtra l'edat dels usuaris en marques de begudes alcolòhiques- Twitter Age Screening

Una de les raons de l'èxit de Twitter i el seu ràpid creixement a tot el món és la senzillesa del procés de registre. Només necessitem un correu electrònic i un nom ni tan sols ens exigeix introduir la data de naixment  i ja podem publicar els nostres tuits i seguir a qualsevol usuari.

Qualsevol usuari, sigui quina sigui la seva edat, pot accedir lliurement als comptes oficials d'empreses que publiciten 'material' no apte, que va destinat al públic adult, com pornografia, joguines eròtiques, medicaments, begudes alcohòliques, etc... 

Precisament aquestes últimes, davant el temor de possibles complicacions legals en alguns països, han tingut la iniciativa de demanar a Twitter un mecanisme pel qual es "limiti " l'accés als seus comptes segons l'edat de l'usuari, es a dir,  el contingut d'aquests comptes  "arribi a l'audiència apropiada" i que aquestes puguin controlar de forma segura l'edat dels seus seguidors "d'una forma més senzilla que mai". 

Aquesta mesura es coneix com Twitter Age Screening,


I la seva fiabilitat ?  Més aviat escassa  ja que quan un usuari de Twitter premeu el botó de continuar, o  "follow"' , a un compte d'una marca d'una beguda alcohòlica rebrà un missatge directe en el qual es dona les gràcies per seguir-lo i també confirmar durant les següents 24 hores  la seva data de naixement; tant  mateix que Twitter no compartirà aquesta informació però que sí que pot anar a parar a companyies de tercers per a finalitats de màrqueting. 

En altres paraules, Twitter utilitzarà més la dada de l'edat dels usuaris per fer publicitat personalitzada.