Convertir-se en tendència per cometre un error

Avui, el diputat de UPyD Toni Cantó, s'ha convertit en "Tendència" (trending topic) a la xarxa social Twitter. Per què? doncs perquè ha comés un error per no contrastar la informació que ha compartit en aquest mitjà de comunicació.



La noticia tractava sobre l'anunciament de la mort del químic alemany Albert Hofmann, quan ja feia 5 anys que aquest personatge va morir. Toni Cantó va veure al Twitter aquest missatge i el va retuitejar, sense contrastar si la noticia era actual o no.

De seguida, els usuaris de Twitter que es van adonar de l'errada del diputat van començar a fer comentaris sobre la seva errada, fins i tot fent acudits sobre la situació:


Sempre se'ns ha dit que amb boca tancada no entren mosques, i és que a les xarxes socials un petit error es pot escampar a una velocitat impressionant per tot el món. No som conscients de la virilitat que té la informació a Internet, sobretot les notícies escandaloses.

Però aquest no és l'únic error comés a les xarxes socials. Les grans marques també han tingut moments de glòria. Per exemple, fa uns anys Nestlé va rebre unes crítiques de Greenpeace al seu mur de Facebook. En comptes d'admetre l'errada davant dels seus clients, va voler esborrar els missatges causant la còlera dels seus seguidors.

Així que ja ho sabeu: abans de publicar quelcom, contrastar aquesta informació i comprovar que no ferim a ningú.

Fonts:
http://www.abc.es/local-comunidad-valenciana/20130430/abci-toni-canto-201304301252.html
http://www.heureka.com.ve/mercadeo-web/errores-en-redes-sociales-aprendiendo-de-los-fallos-de-grandes-empresas/
http://www.gabycastellanos.com/tulipan-comete-errores-gravisimos-en-social-media/