Les fotos que més agraden a Facebook

La companyia Nikon i la Universitat californiana de Berkeley (EUA) han descobert que les imatges que obtenen la millor reacció dels amics són aquelles que mostren paisatges, animals o menjar. Per contra, les de retrats i grups aconsegueixen un menys 'M'agrada a Facebook.


En l'estudi han participat 500 persones de tot Europa i ha servit perquè els investigadors desenvolupin una fórmula (senzilla) que els usuaris de les xarxes socials poden prendre com a guia per saber quines fotos compartir, si la seva intenció és la d'obtenir la millor reacció dels amics.

La fórmula és la següent: P + A + (I + H + B) EC (exposició correcta) i D (desenfocament)


Foto exemple que forma part de les imatges que solen tenir més 'm'agrada' a Facebook. CORTESIA DE NIKON



Els que pugin fotos a Facebook haurien d'optar per imatges que incloguin un paisatge (P) o un animal (A), i que a més continguin en la seva composició una càrrega d'inspiració (I) --una posta de sol, per exemple--, d'humor (H) o de bellesa (B).

No es pot oblidar que cal captar la llum de la forma més fidel a la realitat; dit d'una altra manera, s'ha d'aconseguir l'exposició correcta (EC) i minimitzar el desenfocament (D).

Els aspectes tècnics tenen un pes important. Els resultats demostren que les imatges a baixa resolució o borroses solen obtenir menys vots positius, i que una foto ben il·luminada serà sempre més ben rebuda que una altra fosca o sobreexposada. L'experiment va demostrar que malgrat la popularitat dels filtres creatius, les imatges amb aquests efectes no tenen a penes impacte sobre la quantitat de 'M'agrada' que rep una imatge.

Metodologia

Per determinar quina és l'essència de les fotografies que puguin 'agradar', l'equip de la Universitat californiana de Berkeley va demanar als participants que examinessin imatges ordenades aleatòriament, pertanyents a cinc categories de temàtiques comunes en les xarxes socials. Se'ls va demanar valorar si els atorgarien un 'm'agrada' i que comentessin si les fotos els resultaven atractives i quins sentiments els provocaven.

"Segons el nostre estudi, l'emoció i la qualitat són el que realment compten", ha indicat el doctor Paul Piff, al capdavant de l'equip investigador, que afegeix "si la gent veu ulls vermells, escenes mal il·luminades o cares borroses, les possibilitats que se sentin atrets per la imatge són considerablement més baixes".

Font