Microsoft fa campanya contra Gmail

"Creus que Google respecta la teva privacitat? Pensa-t'ho dues vegades". Aquesta és una de les frases amb les que Microsoft ha entrat en diaris, ràdio i televisió per animar que la gent deixi d'usar Gmail, el servei de correu electrònic de Google, competència del seu ex-Hotmail, des de juliol Outlook.

Així ens ho comunica el diari de "El País", amb un article on reflecteixen les conseqüències actuals d'un servei gratuït. Aquesta vegada, la campanya de Microsoft incideix en la privacitat dels correus. Una mica més discutible, ja que la mineria de dades dels continguts és una cosa que fan tots els grans serveis gratuïts d'Internet, ja que els serveix per aconseguir ingressos de les agències publicitàries. El que fa Google no és diferent del comportament de Facebook, Twitter, Amazon o fins i tot Microsoft.



Com mencionen a la Bíblia, "qui estigui lliure de pecat que tiri la primera pedra".

"Google coneix cada paraula de cada Gmail enviat o rebut, per vendre publicitat", afegeix l'agressiva campanya de Microsoft, que s'encapçala amb la paraula Scroogled, amb els colors del cercador. Aquesta paraula Scroogled és el nexe d'unió d'una campanya prèvia, realitzada abans del període de compres nadalenques, en aquella ocasió era per dissuadir el públic a que fes servir els serveis de cerca de Google i entrés en el seu, Bing.

Microsoft demana en aquesta campanya nacional que la gent signi una petició perquè Google deixi de escanejar els continguts dels correus. D'aconseguir aquesta petició, cosa que no ha aconseguit per via judicial, perillaria el negoci publicitari de Google, però no sembla que aconsegueixi els seus propòsits una empresa que, quan va poder, va realitzar actuacions contra la competència i va ser condemnat per això.

Font