Com resol Facebook els problemes dels seus usuaris

Facebook és una xarxa social molt gran, i ja compta amb més de mil milions d'usuaris a tot el món, una xifra gairebé impossible d'assimilar. Perfils anònims, trolls i «hackeos» es colen en el normal ús de la plataforma, que disposa del seu centre d'ajuda per vetllar per la satisfacció dels seus usuaris. Un equip humà treballa les 24 hores per revisar totes aquelles denúncies plantejades pels usuaris sobre continguts sospitosos o no aptes.

El 2007 va estrenar el seu «Servei d'ajuda» per poder localitzar la resposta a milers de preguntes sobre temes tan diversos com l'etiquetatge de fotos, la biografia o la publicitat a Facebook. La companyia assegura que té en compte tots els comentaris que rep i ​​treballa «contínuament» per millorar les seves eines, pensades perquè en només uns pocs clics es trobi la informació que es desitja.

Des de la pàgina d'inici, composta per sis categories principals d'informació, es destaca una llista de preguntes freqüents. Al lateral esquerre de la pàgina hi ha el menú de navegació. Hi ha una característica, l'enllaç «Denunciar», que permet presentar una queixa sobre un contingut. El panell d'assistència apareix en «Configuració del compte».

Al tauler es pot veure quan es va rebre la denúncia, quines mesures es van prendre sobre això i el motiu de les mateixes, una notificació que serà enviada quan es produeixin canvis en l'estat de la denúncia. Facebook assegura que els continguts denunciats, aquells que no estan permesos a la xarxa social, «es retiren ràpidament».

Font