Facebook estudia cobrar per missatges privats a desconeguts

Després de la polèmica d'Instagram, ara és la seva propietària, Facebook, la que ha anunciat una polèmica mesura per augmentar la seva facturació: cobrar un dòlar (0,75 euros) per enviar certa mena de missatges.

La xarxa social més gran del món (més de 1.000 milions d'usuaris) ha anunciat que els seus consellers i analistes els han recomanat que, per "reduir el nombre de missatges no desitjats", introdueixin una tarifa per enviar missatges privats a persones que no estiguin incloses en el seu grup d'amics. De fet, la firma ja ha començat a provar el servei en un grup d'usuaris dels EUA.

 
La companyia ho justifica assegurant que amb aquesta mesura es podria connectar amb persones que s'han conegut ocasionalment però que poden tenir un "missatge important" per a l'usuari, com una oferta d'ocupació o, per exemple, "si vols enviar un missatge a algú de qui has sentit parlar en una reunió". Al pagar pel servei, aquest apareixeria com a missatge important a la safata del receptor, sense que es doni la possibilitat que el confongui amb correu 'spam'

Font